Aviat
s'acabarà l'assignatura de Processos i Contextos educatius. Aquesta
assignatura és una de les matèries que més m'ha canviat la forma
de veure el món de l'educació. Abans creia que les classes només
podien ser magistrals (sempre m'havien ensenyat d'aquesta manera) i
ara he vist que una altra metodologia és possible.
#edubateMA És important el que s'intenta transmetre! #motivació #entusiasme RT @joanvaello: Pesa más lo que contagias que lo que dices.
— Laia Fontanet (@laiafontanet) noviembre 4, 2014
De
la mateixa manera, no veia viable les TIC dins l'aula, bàsicament
perquè no veia l'ús dels ordinadors de forma pràctica ja que les
classes són només de 55 min. Ara he vist, però, que les TIC van
més enllà dels ordinadors, que hi ha moltes aplicacions que poden
ser usades de forma innovadora per tal de motivar els alumnes a
seguir les classes de forma més interactiva i didàctica.
Ex de TIC #edubateMA @_escuela20: 5 aplicaciones web para facilitarte la retroalimentación con tu alumnado http://t.co/pR61qWvr8T #edtech
— Laia Fontanet (@laiafontanet) noviembre 10, 2014
Així
doncs, estic oberta a usar-les en les meves futures classes. Amb això
no vull dir que en les 3h a la setmana que hi ha química, les usi
tots els dies, però sí que m'agradaria usar-les un cop per setmana
com a mínim. La meva meta principal és que els alumnes no només
aprenguin la química i la vegin dins la vida quotidiana, sinó que
també vull eliminar el mite de que és avorrida; pot ser molt
divertida.
RT @HuffPostEdu: Here's what happens when science experiments go terribly, hilariously wrong http://t.co/LpEE7Oo0VP #edubateMA
— Ana Ferragut (@AnaFerragutP) noviembre 14, 2014
Font: http://goo.gl/ce7QdE |
Sobre
Twitter he de confessar que no m'ha agradat l'experiència,
entre d'altres causes pels problemes tècnics que hi he tingut.
D'altra banda, no ha estat només per això ja que no l'acabo de
concebre com una bona eina d'estudi. Personalment, trobo que distreu
més que ajuda, pel simple fet que sempre tens piulades anteriors per
llegir i sense adonar-te'n has perdut tot el matí només
actualitzant-te.
És
veritat que és una bona eina per conèixer el món del que estàs
interessat (educació), però sovint sempre es segueixen molts més
camps a part del principal (notícies, humor, personatges famosos),
així que és difícil centrar-se en un de sol i, per tant, distreu.
Així doncs, crec que per als adults està bé, però no pels
adolescents, ja que no es pot garantir que aprenguin
significativament. La concebo com una eina d'oci, que pot ser
educativa o no en funció de l'ús que se'n faci.
Així és impossible concentrar-se per fer el cas pràctic de na Lídia! @jordi_drf http://t.co/yLgWUJ50YS vía @YouTube
— Laia Fontanet (@laiafontanet) noviembre 15, 2014
Sobre
Instagram he de confessar que no m'imaginava per res del món
que pogués ser educativa bàsicament per l'ús que hi feia
personalment. Tot i així, l'experiència l'he trobada molt
gratificant ja que m'ha fet desenvolupar la meva “intel·ligència
artística”. M'ha costat buscar fotografies que s'adaptessin al que
s'explicava a classe, però això em motivava. Trobo que ha estat una
eina molt bona per potenciar la creativitat que a més, feia que el
que s'explicava a classe (o el treball que fèiem a casa) fos
significatiu ja que era imprescindible entendre-ho bé per poder-ho
plasmar en una foto.
No
sé com pot tenir cabuda dins de cap matèria on hi hagi molts
conceptes teòrics, tot i així, és una eina que m'ha agradat molt
perquè fa veure l'assignatura de forma diferent i pot fer-la
interessant per alumnes poc motivats. Així doncs, no sé com ho
faré, però m'agradaria aplicar-la en les meves futures classes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada