dimecres, 19 de novembre del 2014

Experiència amb Twitter i Instagram

Aviat s'acabarà l'assignatura de Processos i Contextos educatius. Aquesta assignatura és una de les matèries que més m'ha canviat la forma de veure el món de l'educació. Abans creia que les classes només podien ser magistrals (sempre m'havien ensenyat d'aquesta manera) i ara he vist que una altra metodologia és possible.


De la mateixa manera, no veia viable les TIC dins l'aula, bàsicament perquè no veia l'ús dels ordinadors de forma pràctica ja que les classes són només de 55 min. Ara he vist, però, que les TIC van més enllà dels ordinadors, que hi ha moltes aplicacions que poden ser usades de forma innovadora per tal de motivar els alumnes a seguir les classes de forma més interactiva i didàctica.


Així doncs, estic oberta a usar-les en les meves futures classes. Amb això no vull dir que en les 3h a la setmana que hi ha química, les usi tots els dies, però sí que m'agradaria usar-les un cop per setmana com a mínim. La meva meta principal és que els alumnes no només aprenguin la química i la vegin dins la vida quotidiana, sinó que també vull eliminar el mite de que és avorrida; pot ser molt divertida.


Font: http://goo.gl/ce7QdE
En aquesta assignatura hem conviscut amb les xarxes socials, ens hem obert un compte Twitter i un altre d'Instagram. En ambdós casos, ja coneixia aquestes xarxes abans de començar l'assignatura i m'ha agradat veure que podien ser útils en el camp de la docència ja que permeten sumar l'educació amb l'oci i la creativitat des de qualsevol lloc, ja sigui dins l'aula com fora d'ella.

Sobre Twitter he de confessar que no m'ha agradat l'experiència, entre d'altres causes pels problemes tècnics que hi he tingut. D'altra banda, no ha estat només per això ja que no l'acabo de concebre com una bona eina d'estudi. Personalment, trobo que distreu més que ajuda, pel simple fet que sempre tens piulades anteriors per llegir i sense adonar-te'n has perdut tot el matí només actualitzant-te.
És veritat que és una bona eina per conèixer el món del que estàs interessat (educació), però sovint sempre es segueixen molts més camps a part del principal (notícies, humor, personatges famosos), així que és difícil centrar-se en un de sol i, per tant, distreu. Així doncs, crec que per als adults està bé, però no pels adolescents, ja que no es pot garantir que aprenguin significativament. La concebo com una eina d'oci, que pot ser educativa o no en funció de l'ús que se'n faci.



Sobre Instagram he de confessar que no m'imaginava per res del món que pogués ser educativa bàsicament per l'ús que hi feia personalment. Tot i així, l'experiència l'he trobada molt gratificant ja que m'ha fet desenvolupar la meva “intel·ligència artística”. M'ha costat buscar fotografies que s'adaptessin al que s'explicava a classe, però això em motivava. Trobo que ha estat una eina molt bona per potenciar la creativitat que a més, feia que el que s'explicava a classe (o el treball que fèiem a casa) fos significatiu ja que era imprescindible entendre-ho bé per poder-ho plasmar en una foto.


Una foto publicada por @laiafontanet el

No sé com pot tenir cabuda dins de cap matèria on hi hagi molts conceptes teòrics, tot i així, és una eina que m'ha agradat molt perquè fa veure l'assignatura de forma diferent i pot fer-la interessant per alumnes poc motivats. Així doncs, no sé com ho faré, però m'agradaria aplicar-la en les meves futures classes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada